nadinepaulcleo.reismee.nl

Camping Solo Langhe
Barolo, Italië
20 november 2023

Goedemiddag lieverds,

Alweer onze één na laatste blog een beetje met een dubbel gevoel. Het is heel gek dat ons grote camper- avontuur na 14 maanden ten einde komt, aan de andere kant kijken wij ook weer heel erg uit om naar iedereen die ons lief is weer te zien en ons leven in Nederland weer op te pakken

Nog even terug naar de afgelopen week..

Maandag t/m woensdag het standaard pakket, we hebben weer gewerkt, lekker tussendoor gewandeld en Cleo heeft veel kunnen spelen met Bordo, de Berner Sennen hond van de camping. Het is heel fijn dat ze hier beide gewoon de ruimte hebben en constant los kunnen lopen.

Donderdagochtend had Nadine nog een klantgesprek (deze ondernemer kon alleen op donderdag bellen) en wij hebben hierna alles ingepakt, de camper schoongemaakt en zijn om 14:00 uur weggereden van Casa Carmelli. Boodschappen gedaan en doorgereden naar camping Area Sosta Camper Grinto in Turijn. Onderweg zagen wij hele mooie bergen met witte toppen, van Nationaal park Mercantour, Gran Paradise en de la Vanoise. Ook is de Mont Blanc vanaf hier te zien met 4.810 meter hoogte, we zitten natuurlijk al net onder de Franse & Zwitserse grens. Donderdagavond een rustige avond gehad.

Vrijdag zijn wij met de fiets door Parco Europa naar het stadion Pala Alpitour gegaan, hier werden de ATP Finals gespeeld. De fietsen hier goed vastgezet en toen naar binnen gegaan. Onderweg zagen wij een hele leuke eekhoorn, die bij onze fiets ging zitten (wij denken dat mensen ze voeren, dat zij daarom zo dichtbij komen). De eerste wedstrijd die wij zagen was een dubbel partij tussen Nederlander Wesley Koolhof met Neal Skupski (Groot Brittannië) tegen Rohan Bopanna (India) en Matthew Ebden (Australië), na een spannende pot verloor helaas de Nederlander. De tweede partij was een singel tussen Daniil Medvedev en Carlos Alcaraz, de Spanjaard won. Leuk om een keer mee te maken, de sfeer zat er zeker tijdens de singel partij goed in.

Zaterdagochtend met Cleo bij een leuk hondenparkje gespeeld, met veel hondjes. Ook met pup Metteo van 4 maanden een Golden Retriever, zo’n schatje! Cleo speelde heel lief met hem. Hierna ook op de fiets naar het van de stad gegaan. Vanaf de camping door Parco Europa langs de rivier de Po gefietst. Wij kwamen ook nog door een ander park Parco Valentino met kasteel Castello del Valentino, prachtig om te zien. Ook het metrostation is een plaatje. Hierna zijn wij naar Piazza San Carlo gegaan en hier heb ik een heerlijke espresso van lavAzzo gedronken (sponsor van ATP tennis en overal door de stad wordt voor dit koffiemerk reclame gemaakt) ik moet zeggen, het smaakte heerlijk! Bij de koffie kon een Tiramisu- taartje niet ontbreken en deze hebben wij samen gedeeld. Daarna nog door de stad gewandeld, langs Palazzo Madama en Piazzo Castello bekeken, al met al een hele fijne stad. Wij hebben een pokebowl gegeten voor de lunch. Om 15:00 uur zijn wij uitgecheckt (dat kon hier zonder extra kosten) heel fijn ook. Hierna boodschappen gedaan en hierna ingecheckt (nog net in het licht, het is hier om 17:00 uur donker) bij camping Solo Langhe in Barolo, hier hebben wij vorig jaar ook gestaan. Grappig om onze reis op deze camping na 8 weken rondje Oost- Europa te eindigen, vorig jaar zijn wij na 8 weken Italië namelijk ook op deze camping geëindigd.

Zaterdagavond hebben wij gegeten bij Buon Padre, dit restaurant zit tegenover de camping. Ze hebben hier heerlijke broodstengels, deze kregen wij vooraf. Hierna Vitello Tonato gegeten, toen de eendenborst en een heerlijk dessert van stevige chocoladepudding met perzik.
Al met al gecombineerd met een heerlijke Barolo Viberti wijn uit 2017 deze wijn komt ook uit het wijnhuis van Buon Padre, een heerlijke avond gehad

Zondagochtend gewandeld tussen de wijngaarden, Cleo vond het weer fantastisch en rende als een gek heen en weer. Hierna hebben wij de fietsen uitgepakt en zijn wij naar het dorpje beneden aan de heuvels gefietst (heen lekker de heuvels af dus snel beneden) heerlijk gewandeld en geluncht bij Osteria Rossobarolo. Opnieuw lekker gegeten, brood en broodstengels kregen wij vooraf, met een amuse een soort hartig koekje met kruidenkaas en een klein tomaatje. Opnieuw een heerlijke Barolo wijn uit 2013. Hierna de vitello tonato, een gekaramelliseerde ui (in jasje) met vulling van kaas en gehakt, hierna de raviolli gevuld met vlees en een heerlijk stukje vlees, met polenta en jus. Als nagerecht had ik de chocoladetaart met rood fruit en Paul de Tiramisu. Hierna heeft Paul nog een klein proeverij’tje gedaan in het dorpje, Nadine kon geen wijn of eten meer zeggen, zat erg vol. Toen de tocht naar boven, dit viel met het vele eten en de wijn niet echt mee, maar we zijn boven gekomen. Prachtig uitzicht over de vallei met veel wijnranken en de mooie herfstkleuren. ’s Avonds konden wij niet meer eten, dus wij zijn na een paar afleveringen Yellowstone op Netflix en het uitlezen van een boek heerlijk gaan slapen.

Wij hebben besloten omdat het hier nog mooi weer is, hier tot zondagochtend te blijven en hierna koers te zetten naar het Noorden. Tot volgende week, waarin wij jullie meenemen in onze laatste echte camper- week.

Ciao bella’s en bello’s veel liefs xx

Kirsten

Klinkt heerlijk weer!

geniet nog even van deze laatste weken en dan tot snel in NL!

Jos

Ja, het gaat nu echt opschieten. Jullie kunnen terugkijken op een mooi avontuur vol herinneringen.
Nog even genieten van alles wat nog op jullie camperpadje komt en fijn als ik jullie weer in levende lijve zie. Haha....moeder hart he.
Kussssssss
Mama

Kate

Weer een fijn verhaal om te lezen. Goed dat jullie ook voelen dat het klaar is en dat jullie je "normale leventje" in NL weer willen oppakken (persoonlijk ben ik er ook klaar mee en ben ik blij als ik jullie weer wat vaker kan zien). ♡
Geniet nog van jullie laatste 1,5 week en dan (voorzichtig onderweg!) weer terug naar ons! ❤️jullie! Xxx