nadinepaulcleo.reismee.nl

Makarska, Kroatië

Camping Riviera Makarska, Kroatië
30 oktober 2023

Goedendag lieve allemaal,

Deze week zijn wij voor het eerst gaan vasten, een periode van ruim 36 uur niet eten. Dit blijkt goed voor een aantal dingen: verhoogt de verbranding van vet; de bloedwaarden worden verbeterd; cholesterol verbeterd; je wordt minder afhankelijk van eten rondom inspanning; hersenen worden helderder en de celdeling gaat trager. Kortom, wij dachten waarom niet. Nou het is voor veel dingen goed, maar voor het mentale stuk wat minder. Je bent de hele dag met eten bezig, omdat je het niet mag.. gelukkig wel gedronken.

Dinsdagochtend mochten wij weer eten en hebben wij een feestmaal gemaakt van pannenkoekjes met fruit. Verder hebben wij het heel rustig aan gedaan (behalve werken) want wij zijn beide nog steeds niet lekker.

Woensdag heb ik mij ziek moeten melden op werk, Paul heeft wel gewerkt, wederom een rustige dag gehouden.

Donderdag zijn wij uitgecheckt bij camping Tirana, hebben wij boodschappen gedaan en zijn wij richting Montenegro gereden, 190 kilometer, ongeveer 3.5 / 4 uur. Wij hebben overnacht in de achtertuin van mensen, zij hebben hier 2 kampeerplekken gemaakt. Er stroomt een riviertje langs de camping, wij hebben hier in gezeten (dit was wel erg koud), het begon te regenen. Na het eten zijn wij gaan afwassen (er zat helaas wel een grote hoornaar) en hierna vroeg gaan slapen.

Vrijdag zijn wij van Montenegro via Bosnië naar Kroatië à Dubrovnik gereden. Onderweg zagen wij een bord met lokale honing, wij hebben een grote pot gekocht voor €18. Wij hebben geparkeerd op een parkeerplaats (met slagboom) en vanuit hier zijn wij de nieuwe stad van Dubrovnik met Cleo gaan bekijken. Een erg mooie stad, gelegen aan de kust, prachtig om te zien. ’s Avonds hebben wij een wandeling gemaakt naar de Old Town en hier bij restaurant Arsenal wat gegeten. Wij konden nog buiten zitten, wel stonden er al terras- verwarmers, met het windje aan zee is dat toch wel lekker. Heerlijke wasabi tonijn en spaghetti met truffel gegeten, Paul nog een lekkere Chardonnay uit Kroatië, samen een lokaal dessert gedeeld van crème en amandel en hierna nog een rondje gemaakt. Je ziet hier veel terugkomen van de Game of Thrones serie, erg leuk en herkenbaar voor ons. Zo ook een grote trap, die bekend is door de “Walk of Shame” scene, hier lag een kat heel schattig bij een restaurantje Jonny the Bosss (te volgen op Instagram) met wel 12.000 volgers.

Zaterdag de kustroute van Kroatië gevolgd, wat is het hier mooi! Van Dubrovnik naar Makarska gereden (159 km) bijna 3 uur rijden sindsdien op de camping Riviera. Hier blijven wij voorlopig en werken wij ook de komende week. Het weekend is het weer erg goed, wij hebben wat gezwommen in zee en het verder ook weer erg rustig aan gedaan. Paul heeft al weken zin in pizza, dus dat hebben wij gegeten zaterdagavond.

Zondag om 06:30 uur wakker, met Cleo langs de boulevard gewandeld. Zij geniet weer van alle nieuwe indrukken en geurtjes. Hier zitten opnieuw veel katjes, daar wil Cleo graag mee kennismaken, maar helaas voor haar mag dat niet, voordat zij straks een oog mist. Wat oefeningen aan het strand gedaan ’s middags (een beetje de spieren onderhouden) en nog wat gezwommen vandaag. Nadine sliep al om 20:00 uur, nog steeds niet lekker helaas. Paul is inmiddels weer opgeknapt gelukkig.

Op naar een volgende, hopelijk fittere week!

Ca

Spoedig beterschap, lieverdjes !
En Tempo Doeloe ?
Kusss ???

Jos

Hey lieverd, ook maar even hier een berichtje neerzetten. Fijn dat jullie zo van alles genieten. Op de vele loslopende honden en katten na dan. Snap dat je daar niet vrolijk van wordt.
Goed dat Cleo met jullie naar Dubrovnik mee kon lopen. Weer een heleboel indrukken voor haar. Nu maar even rustig in Markarska blijven en hopelijk ga je nu eindelijk van die verkoudheid en hoofdpijn afkomen. Dikke kusssssss