nadinepaulcleo.reismee.nl

Bilbao, Santander, Santilla del Mar, Bilbao, Lac D’hostens, Gradignan, Bordeaux

20 maart tot 10 april Bilbao, Santander, Santilla del Mar, Bilbao, Lac D’hostens, Gradignan, Bordeaux

Zoals gebruikelijk de maandag, dinsdag en woensdag gewerkt. Op donderdag zijn wij met de camper van de camping afgereden om even boodschappen te halen voor de rest v/d week, zo’n 20 minuten rijden. Wij hebben hierna gesport, op een grasveld op de camping, de nodige picknicktafels zorgde ervoor dat wij wat creatieve sportoefeningen konden doen en de camper goed schoongemaakt. Vrijdag een lekkere wandeling gemaakt, wij zagen vanaf de heuvel waar wij inmiddels op stonden een kudde schapen (begeleid) de weg (waar wij 20 min daarvoor liepen) oversteken. Wij waren blij dat wij inmiddels op de heuvel stonden, anders hadden wij zeker een dolle hond gehad. Na de wandeling hebben wij gezwommen (binnenzwembad) en zijn wij in de jacuzzi en sauna gegaan. Hierna à la Wim Hof een duik in de koude rivier genomen. Dit weekend hebben wij het rustig gehouden, wij zijn nog naar het dorpje gewandeld met de kerk die wij elke dag horen op de camping (de camping ligt onderaan het dorp), veel terreinhonden wakker gemaakt, zij horen en reageren op Cleo, maar zij is hier inmiddels aan gewend en reageert niet meer op hen. In de nacht van zaterdag op zondag werden wij wakker door het geblaf van de 3 Weimaraners (honden) van andere campinggasten. Cleo sloeg hier uiteraard op aan, dus wij waren klaarwakker. Paul dacht een man te zien staan op een dak, wij dachten zelfs op een gegeven moment aan inbrekers. Dit bleek de volgende ochtend niet zo te zijn, het waren dus de buren die om 2:30 uur nog even honden uitlieten. Zondag heeft Nadine een heerlijke lange wandeling gemaakt met Cleo. Onderweg blauwe, gele en zelfs een roze vlinder gezien, dit samen met het uitzicht over de valleien hier was een prachtig gezicht. Het weekend was het druk geworden op de camping, nagenoeg alleen maar Spanjaarden, maar zij vertrokken allemaal weer op zondagmiddag, de camping was leeg op onze Nederlandse buren en onszelf na. Zondagavond grote garnalen gegeten van de plaat buiten, hierna hebben wij genoten van het flesje Port dat wij uit Porto hadden meegenomen en Penoza gekeken.

Maandag opnieuw gewerkt, hierna even gesport, gezwommen en weer een plons genomen in de koude rivier. Het binnenzwembad wordt tevens gebruikt als plaatselijk zwembad voor de mensen van het dorp. Er wordt doordeweeks zwemles gegeven, wij hebben de badmeester uitgedaagd om de volgende dag met ons mee te doen, hij liet zich niet kennen en nam met ons een duik in het koude water. Hij gaf toe dat hij nog nooit zo vroeg in het jaar was gaan zwemmen in de rivier, maar hij vond het wel verfrissend. De dames met badmutsen (inclusief bloemen) erop, keken ons een beetje gek aan na terugkomst, muy frío, muy frío bleven ze maar roepen…
Wij hebben leuk contact met onze Nederlandse buren, zij hebben twee herdershonden, Cleo kan leuk met hen spelen, zij zijn wel wat ouder waardoor zij Cleo wel een kleine druktemaker vinden, maar ze kwispelen wel en doen leuk mee. Zij zijn woensdagochtend vertrokken en wij zijn woensdagavond (na het werk) richting een parkeerplaats in Bilbao gereden (2.5 uur vanaf camping El Molino). Paul heeft donderdagochtend vroeg (om 5 uur) een uber gepakt naar de luchthaven van Bilbao. Nadine en Cleo hebben een rustig dagje gehad, lekker gewandeld tussendoor. Vrijdag 31/3 kwam Kate dit was uiteraard een heel gezellig weerzien, Cleo bleef maar springen van blijdschap.

Kate is met haar huurauto Fiat 500 voorop gegaan en ik met camper achter haar aan, op naar de nieuwe camping - camping Playa el Regeaton een uur rijden ongeveer. Hier geïnstalleerd, boodschappen gedaan, lekker gewandeld en gegeten in de camper, de avond afgesloten met een spelletje en lekker gaan slapen. Zaterdag opnieuw gewandeld, hierna het binnenland ingereden en bij bar El Salmon geluncht, het regende helaas. Dit gebied van Spanje is veel groener dan de rest van Spanje, omdat het hier vaker regent. Wij zijn gaan chillen op de camping en hebben we ’s avonds groenten met een eitje gegeten. Zondag hebben wij Cleo goed uitgelaten en zijn wij om 12 uur richting het Guggenheim museum in Bilbao gereden. Een mooi museum, dat bekend staat om haar moderne kunst, bijzonder om te zien, vooral de buitenkant van het gebouw. Paul opgehaald bij de luchthaven en toen met zijn drieën richting de camping gereden.

Hierna zijn Kate en ik naar de AirBnb gereden die zij had geboekt, zo’n 20 minuten van de camping af. Maandagochtend zijn wij naar Santander gereden en Palacio de la Magdalena een mooi kasteel bekend van de Spaanse serie Grand hotel bezocht. Het weer was goed en wij hebben hier heerlijk gewandeld. Hierna zijn wij doorgereden naar het dorpje Santilla del Mar, een mooi dorpje met veel historische gebouwen, het dorp ademt een middeleeuwse sfeer en er is weinig verkeer. Wij hebben menu el Dia genomen in een restaurant en zaten hier heerlijk op het terras in de zon. Kate had een heel lekker gerecht met artisjokken genomen en Nadine een lokaal stoofpotje met bonen en vlees.

’s Avonds hebben wij een soepje gegeten en hebben wij een filmpje gekeken, erg knus en gezellig samen. Dinsdagochtend heeft Kate mij bij de camping afgezet en ben ik aan het werk gegaan (ik had mijn maandag omgeruild met donderdag, zodat ik geen vrije dag hoefde op te nemen). Kate is hierna vertrokken naar de luchthaven van Bilbao en vloog ’s middags terug. Het was heel fijn en gezellig om samen tijd door te brengen.

Donderdagochtend moesten wij van de camping af, wij hadden gehoopt nog met een nachtje te verlengen, maar dit zat er niet in. De camping was al helemaal volgeboekt, wegens het Paasweekend en wij moesten om 11 uur vertrekken. Daar ging de planning om te werken deze dag.. gelukkig kon Nadine haar telefoondienst ruilen met een collega waardoor zij wat flexibeler was deze dag. Wij zijn teruggereden naar Bilbao en zijn hier op een parkeerplaats gaan staan (8 euro per nacht). Het was een verrassend mooie plek, je had zicht over heel de stad Bilbao, echt prachtig om te zien. Donderdagavond na het werk zijn wij naar de stad gegaan, wij hebben hier een pokebowl gegeten en zijn nog lekker gaan wandelen. Veel mensen op straat, de Spanjaarden zijn vandaag al vrij en trekken massaal naar de pleinen in de stad. Samen genoten van een ijsje en nog even het Guggenheim bewonderd vanaf de buitenkant (Paul had dit nog niet gezien).

Vrijdagochtend zijn wij vetrokken, wij zijn noordelijk gaan rijden, op naar Frankrijk. Wij hebben vrijdag overnacht bij Lac d’ Hostens iets onder Bordeaux. Ook hier hebben wij heerlijk gewandeld, gesport en gezwommen in het meer. Zaterdagochtend zijn wij naar camping Beau Soleil gereden, onder Bordeaux, nog zo’n 25 minuten vanaf Lac d’Hostens. Hiervoor boodschappen gedaan (die zijn een flink stuk duurder dan in Spanje). Ons plekje geïnstalleerd voor de komende tijd hier en Paul is zijn koffer gaan pakken. Zondag een flink stuk met Cleo gewandeld, de airco aangedaan en toen met de bus en tram (en koffer voor Paul) richting de stad Bordeaux gegaan. Opnieuw weer een mooie stad, samen geluncht en heerlijk gewandeld. Paul heeft hierna een Uber gepakt naar de luchthaven en Nadine heeft de tram en bus teruggepakt naar de camping.

Vrijdag 21 april zorgen wij dat wij in Parijs zijn, vriendinnen van Nadine komen haar hier opzoeken en zij zal 2 nachtjes en 3 dagen bij hen aansluiten, veel zin in en leuk om naar uit te kijken. Hierna zullen wij zondagavond in de richting van Nederland rijden, met nog een tussenstop waardoor wij maandag 24 april in Almere zullen overnachten bij Nadine haar moeder. Wij blijven hier dan tot donderdag 27 april - Koningsdag en zullen dan (zonder Cleo) richting Engeland gaan voor 3 weken.

Wij zullen dan ook weer een nieuwe blog schrijven in Engeland en jullie op de hoogte brengen van onze avonturen.

Liefs Paul, Cleo en Nadine

Kate

Was fijn elkaar weer te zien schat! ♡
Maar je bent toch niet die heerlijke 509 gram gamba's vergeten op de eerste avond in de camper he? Haha Cleo en ik in iedergeval niet :-p
♡ Veel plezier nog even in Frankrijk en ik zie je snel! Xxxx

Nadine

Hahaha zeker niet vergeten schat, ik eet ze alleen te vaak haha ? verwend! Het was heerlijk om je te zien, te knuffelen en met je te lachen en heerlijke nieuwe avonturen te maken met je ? loveyou zus! X

Ton

Een mooi verslag van een mooi maar minder bezocht deel van Spanje (Baskenland). En weer een moment om weer samen met je sis te zijn. Nu weer langzaam om hoogtrekken naar een feetsje in Parijs? En daarna een feestweek thuis voor de reis wordt vervolgd naar het land van de Fish en Chips. Al deze ervaringen kunnen ze jullie niet meer afnemen. Tussendoor ook mams even een knuffel en liefde geven. En met al het lekkerer eten (en werken) vergeten jullie niet het fysieke deel te onderhouden. Goede reis verder naar de vertrouwde lage landen, vergeet niet de potjes met zon hier open te doen ;-) Tot gauw

Ca

Ik kan zo genieten van het feit dat jullie genieten …. ??

Kirsten

Mooi weer! En goede reis terug naar NL!

Diandra

Superleuk je verhaal, maar het leukste is dat je weer even naar NL komt!! :)