nadinepaulcleo.reismee.nl

Salamanca, Avilla, Madrid, Mendigorría

13/3 tot 19/3 Salamanca, Avilla, Madrid

Op deze camping gewerkt, ook deze camping had een sportschool in het hotel dat bij de camping hoort, dus we konden weer lekker trainen. Maandag had Paul een heerlijke (althans dat dachten wij) pasta gemaakt met pesto. Wij namen een hap, bleek het potje groen vermengde pepers te zijn i.p.v. pesto, dit resulteerde in een enorm pittige pasta, wij hebben het met veel geraspte kaas en een glas melk ernaast weg kunnen krijgen, maar dit was wel zonde van de smaak. Wij zien op deze camping en langzaamaan door heel Portugal en Spanje de bloesembomen opkomen, erg mooi om te zien een teken van de mooiste tijd van het jaar, de lente, die eraan zit te komen. Woensdagavond zijn wij nog uit eten gegaan in Salamanca, erg lekker ook bij restaurant Tapas 3.0. met bijpassende wijn. Donderdagochtend nog even gesport en verder een relaxt dagje gehad. Vrijdagochtend vertrokken vanaf Salamanca op weg naar Madrid (214 kilometer). Wij kwamen langs Avila, een vestigingsstadje op een uur rijden van Madrid af. Hier konden wij de camper parkeren op een parkeerplaats naast het circus. In half Engels/Spaans en met handen en voeten legde wij aan de man van het parkeerbeheer uit dat wij maar een uurtje wilde blijven, normaal blijven mensen hier blijkbaar langer staan, dus hij gaf aan dat wij wel gratis mochten blijven staan voor een uurtje, of als het iets langer was, dan was dat ook prima, erg aardig. Avila is een mooi stadje, echt leuk om zo even doorheen te wandelen, wij hebben een koffie gedaan op het terras, het zonnetje scheen. Wij hebben nog een kwartier gekeken naar een Ooievaarsnest bovenop de plaatselijke kerk, hopend dat één van de volgens terug zou keren, maar naast de vijf andere ooievaars, kwam de zesde niet terug binnen het kwartier dat wij aan het observeren waren.

Hierna doorgereden naar de kampeerplek in een buitenwijk, industriegebied (met heel veel konijnen) van Madrid. Een erg aardige man ontving ons, hij had bij Circus Renz gewerkt en sprak ook een beetje Nederlands. Er was een douche en toilet aanwezig, dit was erg primitief maar prima en fijn dat het erbij zat. Aangezien het naar de binnenstad 1.5 uur met het openbaar vervoer was, hebben wij een Uber genomen naar Madrid. Ideaal vinden wij, je betaald 15 euro en wordt net als bij een taxi opgehaald en voor de deur afgezet en je betaald vooraf. Dus je weet ook precies wat je kwijt bent aan de rit. Wat een fantastisch mooie stad is Madrid! Heel veel te zien, veel oude gebouwen en ruim opgezet. Ook de sfeer op de pleinen was goed. Gelukkig is het nog niet enorm druk in de steden, omdat je toch nog een beetje in het laagseizoen zit, dit vinden wij wel prettig.

Zaterdagmiddag opnieuw naar Madrid gegaan, want er is zoveel te zien in deze stad. Paul had een horloge gepast van Omega, gewoon om even te kijken hoe het zou staan, nog even sparen… of de camper verkopen ?. Hierna terecht gekomen bij de Foodhallen, onder het Four Season hotel. Allerlei lekkerneien van verschillende keukens kon je hier consumeren, nou hier vermaken wij ons wel! Lokale pasteitjes gegeten, maar ook falafel balletjes en sushi, heerlijk! Hierna redelijk op tijd teruggegaan omdat wij Cleo moesten uitlaten en ook haar nog even wat aandacht moesten geven vandaag. ’s Avonds opnieuw naar Madrid gegaan, dit keer om uit eten te gaan bij Ten con Ten een heerlijk restaurant. Wij hebben de lekkerste vijgen- burrata salade gegeten, Nadine een vega lasagne met artisjoken en Paul een lekker stuk vlees. Wij zaten zo vol dat wij het dessert hebben overgeslagen. Echter buiten, liepen wij nog een stukje door de stad en viel Nadine haar oog op een vitrine met allemaal kleine taartjes… uiteraard konden wij het niet laten en hebben wij hier (na een kleine rondleiding door het restaurant, de bar en de club) een Merengue schuimtaartje meegenomen (keurig ingepakt met doosje en tasje) voor in de camper.

Zondagochtend zijn wij verder gereden opnieuw via het binnenland richting Oost- Noordelijk Spanje. Wij zijn uitgekomen bij een prachtige, rustige camping El Molino (je voelt je er gelijk thuis, want er staat een molen) onder aan het dorpje: Mendigorría gelegen aan een rivier. Wat een rust, veel bomen en heel veel vogeltjes. Fijn om hier even te staan, na de drukte van de stad. Wij staan ongeveer 25 km onder de stad Pamplona, maar zijn niet van plan deze te gaan bezoeken. Zondagavond zagen wij de meest mooie sterrenhemel die wij ooit hadden gezien, zo veel en heldere sterren. Wij hebben de afgelopen dagen hier gewerkt en verlengen nog met een week. Wij houden het dit weekend een beetje rustig.

Wij zijn van plan om woensdagavond na gewerkt te hebben, richting Bilbao te rijden (2 uur rijden vanaf hier) omdat Paul volgende week donderdag 30 maart naar Nederland vliegt (om 06:50 uur) voor een beurs van zijn werk. Kathy komt vanaf vrijdag 31 maart tot dinsdag 2 maart langs bij ons. Zij zal vrijdag en zaterdag bij Nadine en Cleo in de camper slapen en dan zondag en maandag in een appartement dat zij heeft geboekt, samen met Nadine, wij kijken erg uit naar haar komst!

In de volgende blog nemen wij jullie mee in de avonturen en laatste bestemming in Spanje: Bilbao