nadinepaulcleo.reismee.nl

València

Buenas noches,

Maandagochtend is Nadine vroeg opgestaan, om met Cleo nog even een uurtje te lopen voor het werk zou beginnen, ’s avonds Paella gegeten (dat Paul graag wilde) het werd de zwarte variant: Arroz Negro met zeevruchten. Dinsdagavond heeft Nadine een salade gegeten in de camper met tonijn en is Paul met zijn vrienden Bram en Jesse die inmiddels zijn aangekomen in Dènia een hapje gaan eten na het paddelen.

Donderdag zijn Nadine en Marianne een wandeling gaan maken naar Xàbia het stadje dat naast Dènia ligt. Een wandeling van 7.5 kilometer, met een steile beklimming in het begin. Rotsachtige paden, veel afwisseling en leuk om de berg en het park del Montgó te zien. Kacey en Cleo vermaakte zich goed en rende en speelde onderweg. Langs een oude piraten- uitkijktoren gelopen, langs oude windmolens zo het stadje in. Henk is daarheen gereden met hun camperbus en wij hebben hier heerlijk geluncht, opnieuw Menu El Dia. Na de lunch nog even met de hondjes gespeeld op het strand Playa de Primer Montanar, frisbee mee en rennen maar. ’s Avonds naar de binnenstad van Dènia gefietst en hier was een leuke optocht ter ere van 3 koningen. Er werden snoepjes gegooid naar de kinderen, sommigen hadden zakken meegenomen en deden het daarin, het deed ons denken aan een combinatie van Sint Maarten en Sinterklaas. Met een Engels stel gesproken, colaatje gedronken en daarna richting Cleo en Sunny gefietst (voor wie het gemist heeft, dat is de naam van onze camper).

Vrijdagochtend heeft Nadine een videogesprek gehad met Carlijn, erg leuk elkaar weer even te zien en te spreken. ’s Middags met Cleo naar het strand, inclusief frisbee, haar nieuwe speeltje die zij geweldig vind. ’s Avonds begonnen met een nieuwe hobby, macramé- en (knoopwerkjes maken) via YouTube een basisknoop en 2 eerste bandjes gemaakt. Zodra Nadine de juiste touwtjes heeft besteld en in NL heeft laten bezorgen, wilt zij een halsbandje voor Cleo maken.

Zaterdagochtend alles opgeruimd, schoongemaakt en ingepakt in de camper, klaar voor vertrek. Paul heeft nog padel les gehad van een leraar met een academie in Alicante. Dit beviel erg goed.
Nadine met Cleo een wandeling gemaakt in de ochtend met de maan en de zon nog te zien, erg mooi, hierna op naar Valencia. Wij staan aan de haven, vlakbij het strand op een parkeerplek waar ook campers mogen staan. Verder geen voorzieningen, dus koud douchen op het strand en zonder stroom. De koelkast draait nu op de gasfles die wij nog hebben, de rest van de stroom komt vanuit onze accu, kijken hoe lang deze het vol gaat houden. Gisteren een strandwandeling gemaakt met Cleo, daarna met onze fietsen richting de stad gefietst, zo’n 20/25 minuten. Er zijn hier aparte fietspaden, dat maakt het fietsen een stuk prettiger, maar je moet goed kijken of je ook voorrang krijgt, want het blijft een nieuwe, grote/drukke stad. Wij hebben Bram en Jesse ontmoet in het centrum en wat highlights gezien tijdens een wandeling, na wat Gin Tonics, een Aqua de Valencia (drankje met lokale sinaasappels en cava) zijn wij teruggegaan naar de fietsen. Paul en zijn vrienden zijn richting het casino gefietst en Nadine richting Cleo. Cleo en Nadine en avondwandeling gaan maken, Nadine na het lezen van een boek gaan slapen (met oordoppen want wij staan vlakbij een beachclub Marina). ’s Nachts een paar keer wakker, van de muziek en een motorrijder die heel stoer deed met zijn motor. Paul maakte ’s nachts nog een kleine wandeling met Cleo.

Vanmorgen een beetje uitgeslapen, Nadine liep met Cleo om 9 uur opnieuw op het strand, ze vind het geweldig. Bewolkt vandaag, veel wind ook vanuit het land richting de zee, vaak is het andersom. Nadine heeft nog gezellig met Miriam een vriendin gebeld. Daarna heerlijk samen warm geluncht (voorgerechten gedeeld: ansjovis met salsa, tempura garnalen en groenten en Ibérico- ham, hoofdgerecht: opnieuw paella met zeevruchten en inktvis) bij restaurant Panorama, ook aan de haven: La Marina de València. Hierna opnieuw de fietsen gepakt naar de stad, gefietst door Turia, richting Playa de la Virgin (tips van een collega van Nadine, Ramon die hier een halfjaar heeft gewoond), Place de l’Ajuntament gezien en nog met Bram en Jesse een rondje gelopen bij het bekende Les Artes. Door de wijk Russafa gefietst met allemaal gekleurde gebouwen, een heel vrolijk stukje. Hierna samen een cheesecake met Baileys smaak gedeeld bij een heel leuk tentje: La Més Bonica, wij zitten nog niet in het ‘weer iets gezonder gaan eten’ ritme.. maargoed, je leeft maar 1 x hé ?

Er waren nog demonstraties op een plein, wegens de situatie in Iran, dus wederom druk in de stad. Na wat leuke spulletjes voor Cleo te hebben gekocht (nieuw speeltje, kong snoepjes, een led- verlichtingsbandje voor om haar nek - maar aangeschaft (gezien Nadine gisteren tijdens het ’s avonds terug fietsen naar huis bijna een “Teckel” onder haar fietsband had zitten, maar nog net kon remmen omdat hij een gekleurd, flikkerend bandje om had) en nog een kaart van Spanje, leuk om te zien waar wij rijden en een keer niet via Google Maps.

Vanavond wat yoghurt met blauwe bessen en pompoenpitten eten, gezien wij vanmiddag ons al aardig hebben laten gaan en warm hebben gegeten. Morgen weer een nieuw half weekje werken en dan gaan wij echt verder rijden richting het zuiden (wel via het binnenland).

Fijne avond allemaal!

Ca

Jullie zijn op plekken geweest die wij goed kennen.
Vooral Valencia is gewèldig !
Wij zouden daar wel een appartementje willen kopen …. ?

Nadine Kouwenberg

Wat leuk lieve Ca, dat het zo bekend voor komt ? een appartement hier zou echt geweldig zijn, wat een top stad!

Petra

Heerlijk allemaal!!? enjoy!

Kate

Wat een fijn verhaaltje weer! Ik ben benieuwd naar je macramé kunsten en ik hoop dat het met de teckel goed gaat. ?
Hihi!
Speciaal ♡ voor Carlijn!