nadinepaulcleo.reismee.nl

Spanje - Dénia - Camping Los Pinos

01-01-2023 HAPPY NEW YEAR!

Lieve lezers,

Na heel veel lekker eten, drank en gezelligheid is dan het nieuwe jaar aangebroken. 2023 voor iedereen een heel gelukkig, liefdevol en zorgeloos nieuwjaar gewenst.

Wij zijn op dinsdag 27 december vertrokken vanuit Rinsumageest in Friesland, zus inclusief sjoelbak afgezet in Almere en hierna zijn wij doorgereden naar onze eerste bestemming in Frankrijk - Dourdan (iets onder Parijs) 705 km in totaal, wij kwamen aan in een stil en donker bos. Nadine vond het vooral een beetje eng om hier te overnachten, maar na een avondwandeling met onze super zaklantaarn kon ook zij haar rust vinden. Het is heel gek om niets te horen, je gaat dan op zoek naar geluiden. Die hoorde wij ’s nachts, om 1 uur begon er een uil “hoe-hoe-hoe-hoeoeoeee” gelukkig vielen wij vrij snel daarna weer in slaap.

De volgende ochtend een heerlijke boswandeling met Cleo gemaakt (zij kon de hele weg los lopen), opnieuw niemand gezien, hierna vroeg vertrokken in de richting van de Spaanse grens. Onderweg de hutspot van de kerst nog opgegeten (was nog heerlijk, thanks zus) onze laatste Hollandse maaltijd voorlopig ’s Avonds aangekomen in Bàscara - 862 km stond er vandaag op de teller, een flinke eind gereden dus. Geen file gehad onderweg dus wij konden goed doorrijden, ook Cleo deed het erg goed en heeft ook vandaag veel liggen slapen. Wij hebben overnacht op een parkeerterrein bij een sporthal, ’s morgens werden wij wakker van twee dames die bij de camper stonden te kletsen (dat gaat ook om 8 uur ’s morgens best hard bij de Spanjaarden).

Cleo goed uitgelaten en vandaag weer op pad, op naar onze bestemming: Dénia - camping Los Pinos (nog 5.5 uur rijden). Wij kwamen hier rond 16:00 uur aan, direct het water bijgevuld en Henk & Marianne stonden ons al op te wachten. Wij staan schuin tegenover hen, erg gezellig, zij hebben ook een Cattle Dog, zo kent Nadine het ras. De camper recht gezet (op de mooie gele stabilisator- blokken), hierna even de camping ontdekt. Het is een fijne camping, met veel Nederlandse, Franse en Duitse gasten. Er hangt een gemoedelijke sfeer en alles is er aanwezig. Je wandelt het pad af en je staat aan de Balearische Zee tegenover Dénia ligt Ibiza, een gek idee dat wij hier nog in juni zijn geweest, dit voelt voor ons beiden al wat langer geleden.

Vrijdag zijn wij heerlijk gaan lunchen met Marianne & Henk, bij hun vaste spot van Nederlandse eigenaar Menno restaurant ‘Basta!’ ook Kacey hun hond ging mee. Het is ongeveer 15 minuten fietsen, een uur lopen naar de haven. Wij hebben Cleo in de camper gelaten, wij vonden dit nog even te spannend voor haar. Heerlijk gegeten, zij hebben hier het “menu El Dia” 4 gangen (wel wat kleinere porties) voor 22 euro.. een koopje dus, zeker in vergelijking met Brut172. Na de lunch nog even de lokale Padel- club bezocht, want vrienden van Paul komen as dinsdag naar Dénia.Deze dag hebben wij ook de ‘garage’ van de camper opgeruimd, dit was nog best een werkje, maar blij dat het weer gedaan is.

Zaterdag zijn wij gaan wandelen naar Basta, wij zijn gaan ontbijten met Cleo dit keer, zij deed het op wat blaffen na en ongeveer 50 keer terugsturen naar het kleedje dat wij hadden meegenomen, voor haar doen best goed wij hebben ook nog een ‘Oudejaarsduik’ genomen, het was redelijk koud maar nog wel te doen, ook Cleo heeft gezwommen, wij hebben ons vermaakt. ’s Avonds waren Paul en ik vergeten te reserveren en wisten wij niet dat heel veel zaken zouden sluiten, wij zijn uiteindelijk in de lokale Kebabzaak beland en hebben hier een Donerbox gegeten. Met de bus teruggegaan, want wij hadden geen zin meer om voor de 2e keer die dag terug te lopen nog een uur. Nog even met Cleo gewandeld en ’s avonds met Limoncello en het spel Beverbende ons vermaakt. Bij de buren nog een drankje gedaan en ‘onze’ wijn uit het jaar dat wij samen zijn gekomen 2018 soldaat gemaakt, smaakte goed! Om 00:00 uur met wat mensen van de camping afgeteld naar het nieuwe jaar, onze Moeders nog even gebeld en daarna lekker gaan slapen. Er was hier weinig vuurwerk, dus wel zo fijn voor Cleo, zij reageerde niet op de paar knallen die wij hoorden.

Zondag zijn wij lekker gaan wandelen, daarna gaan fietsen, opnieuw naar de haven, ook hier heerlijk gegeten bij restaurant Republic, afgesloten met een Crêpe Suzette (nagerecht dat bestaat uit een flensje dat is gekarameliseerd in saus van boter, suiker, sinaasappel en sinaasappelschil) niet echt Spaans, maar wel verdomd lekker en door de sinaasappels toch nog een Spaans tintje.

Vanaf morgen is het over met de pret, wij zullen wat beter op ons eten gaan letten, na al het eten zijn wij er ook wel even klaar mee, weer even een beetje pas op de plaats. Ook begint morgen, voor Nadine het werk weer. Wij zijn van plan hier tot zaterdagmiddag te blijven en dan in de richting van Marbella te rijden.

Adios Amigos! Liefs Nadine, Paul & Cleo

Kate

Wat fijn dat jullie het weer naar je zin hebben onderweg en zo weer nieuwe plekjes gaan ontdekken. En wat goed dat Cleo mee ging met eten, blijven oefenen dan komt het goed. Trots op jullie! Ik hoop jullie snel weer te zien toppers! Dikke kus voor nu en ook voor jullie 3.. een prachtig mooi 2023! ♡♡♡

Ca

Veel plezier weer enne …. Voorzichtig !!

Diandra

Wat leuk om jullie avonturen weer te lezen en oeeee dat crepe suzette lijkt mij ook wel lekkerrrr hooor!!

Ton

Heerlijk om te zien wat jullie schrijven en laten zien, genieten van het leven en ondertussen gewoon doorwerken ;-) Ik ben alweer een beetje jaloers, wij komen net terug van een zonnig eiland met heerlijke temperaturen en heerlijk eten. Geniet van jullie foto's Luve you, Dikke Kus