nadinepaulcleo.reismee.nl

Nederland & Oostenrijk

Nederland & Oostenrijk

Woensdag 16 november zijn wij vertrokken vanuit de Barolo streek. Wij zijn gereden tot aan Zwitserland en zijn hier gaan overnachten langs een weg, dit was wel prima te doen. Die donderdag hadden wij nog ruim 900 km op de teller staan, maar het ging zo goed met rijden, dat wij hebben besloten om die dag door te rijden naar Almere. Wij konden gelukkig weer parkeren bij Nadine haar moeder en hebben daar gedoucht en een nachtje op de parkeerplaats geslapen. Vrijdag de 18e zijn wij uit eten geweest in goed gezelschap, om Kathy haar verjaardag nog te vieren, dit was erg gezellig. ’t Weekend stond direct in het teken van gezellige dingen, Paul had spelletjesavond met zijn vrienden en broer en Nadine is met Carlijn naar de toppers geweest, wat een feestje om weer terug te zijn! Beide een aantal keer naar kantoor gegaan, om ook weer wat collega’s fysiek te zien, dit was ook erg fijn en gezellig, Nederland samen kijken en met elkaar gegeten.

Na het weekend te hebben doorgebracht bij Kathy en Bart in hun logeerkamer, zijn wij verhuist naar de Bloemenbuurt (Almere Buiten) Nadine haar oude wijkje. Wij mochten hier verblijven in het huis van kennissen van tennis, Henk en Marianne, die overigens de hele wereld hebben gezien, met alle reizen die zij hebben gemaakt in de afgelopen jaren. Zij zijn nu in Spanje, met hun camper en vandaar dat hun huis leeg stond. Cleo is gesteriliseerd en het was erg fijn om deze periode in hun huis door te brengen, zodat zij in rust kon herstellen.

Nadine heeft nog een SinteKersteNieuw viering gehad met haar vriendinnen, wat ook weer een zeer geslaagde avond tot in de late uurtjes was. Wij hebben genoten van onze weken thuis. Op donderdag 8 december zijn wij (zonder Cleo) vertrokken richting Oostenrijk - Solden. Van donderdag op vrijdag hebben wij overnacht langs de rand van een dorpje, wat gelukkig nog mag in Duitsland. Wij wilde naar een parkeerplek rijden, maar toen wij daarbij in de buurt kwamen stond er een man te zwaaien dat wij niet verder moesten rijden wegens een tunneltje, waar wij met onze camper van 3 meter 30 niet onderdoor konden rijden.

Wij gaan twee weken op wintersportvakantie (maar ook werken). Het leek ons niet verstandig om Cleo mee te nemen, gezien het best koud kan worden en er in een wintersportgebied voor een hond verder niet veel is. Vrijdagmiddag 9 december zijn wij aangekomen bij wintercamping Solden. Een goed verzorgde, gloednieuwe camping, met veel voorzieningen. Wij hebben een mooie plek, die uitkijkt over de camping en wat hoger gelegen is. Vanuit onze camper loop je zo het sanitair gebouw in en hier zijn verwarmde toiletten, douches en washokjes. Ook is er een fitness en sauna aanwezig en een verwarmd ski ruim, waar je zelfs je skischoenen kunt opwarmen.

Vrijdag hebben wij in de kroeg Nederland gekeken, het was een geweldige sfeer met veel Hollanders in de kroeg. Wij namen plaats aan een tafeltje bij een ander Nederlands stel en hebben met hen de rest vd avond doorgebracht. Wij raakte nog aan de praat met Barry, ook een camperaar en hij vertelde dat hij wilde dat hij nog in de 30 was en deze plan op die leeftijd had gemaakt.

Het weekend hebben wij alvast heerlijk geskied, wat een mooi gebied hier, heel uitgestrekt en heel hoge bergen en gletsjers. Wel erg koud -22 met een windje bovenop de berg!

Maandag t/m woensdag gewerkt, op dinsdag werd Nadine al niet helemaal lekker, een flinke verkoudheid met pijn richting de borst, oren en hoofd. Toch een beetje te koud… De rest vd week rustig aan gedaan. Wij genieten ook van de heerlijke restaurants hier, Gasthof Grauer Bar zit hier op 200 meter vandaan en hier hebben wij al twee keer ’s avonds gegeten en Nadine gesmuld van oma’s Suppe met rundvlees en groenten. Ook de Wienerschnitzl en Gordon Bleu gaan er goed in.

Tussen het skiën door hebben wij ook al genoten van de bekende Apfelstrudel mit vanillesaus en niet te vergeten de Kaiserschmarrn met appelmoes.

Wij hopen het weekend weer samen te kunnen skiën, Paul is donderdag alleen gegaan. Ligt er even aan hoe Nadine hersteld, gezien wij volgende week ook een hele leuke week op de planning hebben, doen wij het in ieder geval een beetje rustig aan.

Zaterdag hebben wij ’s middags gereserveerd bij restaurant ice Q restaurant, dat op 3.048 meter hoog ligt en uitzicht heeft over de bergen. Wij zijn van plan woensdag (dan heeft Nadine vrij genomen gezien zij nog uren over had dit jaar) na het ontbijt te gaan rijden, op naar Limburg. Donderdag 22 december hebben wij gereserveerd bij Brut 172 in Reijmerstok het Michelin sterrenrestaurant van Hans van Wolde. Waar wij al een tijdje naar uitkijken! Na ons Valentijsdiner in februari hebben wij gezegd, wij gaan dit jaar nog terug, omdat het zo goed was.

Vrijdagochtend 23 december gaan wij bij een potentiële trouwlocatie kijken … erg spannend maar heel leuk om ook tijdens onze reis met onze bruiloft bezig te zijn. Hierna halen wij Cleo eindelijk weer op, vooral Nadine heeft haar heel erg gemist. ’s Avonds gaan wij voor kerst alvast een hapje eten met de familie van Paul in Laren.

Zaterdagmiddag rijden wij dan in de richting van Friesland en hier verblijven wij 3 nachten met de familie van Nadine in een omgebouwde kerk in Rinsumageest. Wij kijken uit naar de gezellige week die komt en zijn van plan hierna richting het zuiden te rijden.

Wij zullen weer een blog schrijven zodra wij op onze nieuwe bestemming in het buitenland zijn.

Kate

Mooie verhaaltje van de afgelopen weken. Ik hoop dat je je iets beter gaat voelen Dien en dat je nog kan genieten van het skiën. Wij zien jullie met Kerst in Friesland! ♡♡♡♡

Ca

Genieten van de sneeuw en het skiën.
Nix voor ons, hoor. ??
Wat leuk dat jullie naar Hans gaan in Brut 172. Wij volgden hem destijds op TV.
Gelukkig heeft hij de crisistijd overleefd.
Cloe inmiddels weer helemaal de oude ? Bij wie heeft ze gelogeerd toen jullie in Oostenrijk waren ?
We wensen jullie alvast fijne dagen in Friesland en natuurlijk de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar ! ????