nadinepaulcleo.reismee.nl

6e week - Borgio Verezzi, Camping Sole Langhe, Barolo en Novello

Zondagmiddag aangekomen bij Camping Park Mara in Borgio Verezzi, de bloemenrivièra. Dit is het deel van de kust dat loopt van Toscane (waar wij vandaan komen) en de grens met Frankrijk. Het was even spannend om de camping op te komen, best een stijl stuk omhoog met een korte draai dat toch wat lastig is met een camper van 7 meter 40. Rustig aan en een paar keer steken, gelukkig geen schade opgelopen. Wij hebben hier een prachtige camperplek met uitzicht over het dorpje. Zondagavond wilde wij een hapje eten, maar er was veel dicht, waardoor wij ergens buiten aan zee zaten (was inmiddels wel donker) aan een kipschnitzel.. je moet wat.

Maandag gewerkt en ’s middags zalm met groenten gegeten. Heerlijk met Cleo gewandeld, je wandelt hier zo een villawijk in, leuk om te zien. Soms wel een beetje verlaten, oude huizen, dat wij ons wel afvragen wie hier wonen.

Dinsdag een flexibel dagje op werk, richting de jachthaven gefietst en een enorm yacht van 73 meter gezien genaamd: Plan B op de terugweg ergens een hapje gegeten en geproost op Kathy die jarig is vandaag. Mocht het met de camper niet lukken, kunnen we altijd nog over op plan B.

Woensdag nog een dagje gewerkt, tot wat later doorgewerkt (het regende immers). Met paraplu op weg naar een restaurant aan het strand, de regendans gedaan. Helaas klopte de informatie op Tripadvisor niet, het restaurant was gesloten. Dorpje ingelopen, maar op een bar na was er niets meer open en de supermarkten waren inmiddels gesloten. Wij zijn de bar maar ingegaan en hebben hier tussen de Italianen een panini gegeten met op de achtergrond de Italiaanse serie A voetbalcompetitie.

Donderdagochtend heeft Nadine met Cleo een grote wandeling gemaakt, richting het kerkje dat wij vanaf onze plek konden zien liggen. Bij ieder hek dat wij voorbij liepen kwam er wel een hond nieuwsgierig kijken en blaffen richting Cleo, gelukkig was zij zelf (een keer) erg rustig en gaf geen kik. Paul had nog twee vergaderingen van werk. Daarna zijn wij de spullen gaan opruimen en zijn wij richting de Barolo streek gereden. Hier zijn wij om 15:15 uur aangekomen, een heerlijk plekje in de zon opgezocht en even lekker wat gaan lezen nadat wij de stoeltjes en tafeltje hadden uitgeklapt. ’s Avonds wat gegeten bij restaurante Buon Padre een heerlijke pasta tanjarin (soort dunne spaghetti) met truffel à 7 euro per gram, wij hadden 3 gram want dat komen ze afwegen met een klein weegschaaltje aan tafel, ravioli, een visgerecht en bijpassende wijn, ’t heerlijk avondje is voor ons al gekomen!

Vrijdag met Cleo een grote wandeling gemaakt door de wijngaarden (je moet wat om al die calorieën die je hier naar binnen werkt er weer af te krijgen). Prachtig om te zien, af en toe een druifje geplukt en gegeten (heel zoet) ook Cleo gegeven, maar dat blijkt giftig dus niet handig, gelukkig zochten wij dit na het geven op en hebben we het bij een paar druiven weten te houden. ’s Middags naar het dorpje Barolo gefietst, de heenweg was een eitje, terug daarentegen een behoorlijke klim. Gewandeld door het stadje, het kasteel gezien, wat wijnhuizen en winkeltjes bekeken en uiteraard warm geluncht. Dit keer bij La Cantinetta, Vitello Tonato, gemengde groenten met mayonaise, voor Paul de risotto met paddenstoelen en voor Nadine de Ravioli met vleesvulling, dessert gedeeld de chocolade salami hadden we besteld, maar wij kregen van het huis de panna cotta erbij.. (komt uit deze regio: Piëmont) overigens niet te vergelijken met de Hollandse Mona- pudding, wel trilde het evenveel ?

Paul zweerde niet weer op de fiets te stappen, dus ging bij de camping eigenaar navragen of er een taxi te regelen was vanaf het dorp naar de camping (dus heen met de benenwagen). Maar helaas, dit bleek niet het geval. Dus ook zaterdag opnieuw richting het dorpje gefietst. Inkopen gedaan en laten verschepen naar Nederland (Kate en Bart, het staat binnen 10 à 15 dagen bij jullie op de stoep) en daarna.. ja jullie raden het vast.. opnieuw warm geluncht met wijn (we zitten immers in één van de lekkerste wijnstreken van Europa) ? opnieuw de vitello tonato voor Paul, Nadine had een taartje van bladerdeeg, met paddenstoelen in een soort Parmezaanse soep, erg lekker! Als hoofdgerecht hebben wij de Barolo risotto gedeeld. Als nagerecht opnieuw de overheerlijke Panna Cotta (gedeeld) en een espresso om af te sluiten. Wij zagen nog twee honden in een auto zitten en vroegen aan de eigenaar waarom zij daar zo bleven zitten (dit zijn wij niet gewend met onze lieve, drukke Cleo). Meneer gaf aan dat zij pauze hadden omdat zij op truffeljacht zijn geweest. Hij heeft hen dus aangeleerd om op truffels te jagen. Nou je ziet wat het oplevert.. ik denk dat wij Cleo ook maar een snelcursus gaan geven. Hierna teruggefietst naar de camping, met kramp in de kuitjes. Met Cleo gewandeld, begonnen met de truffelcursus en genoten van de zonsondergang. In de verte zagen wij de bergen die op de toppen al sneeuw hebben liggen.

Het begint hier ook al echt wat kouder te worden en meer bewolkt. Wij hebben een wasje al een paar dagen buiten hangen, maar dit droogt niet echt meer. Wij hebben de camper inmiddels volhangen met t- shirts, truien en vesten.

Zondag opnieuw een poging gedaan een restaurant te vinden op de fiets, maar helaas waren zij gesloten wegens een besloten feestje, dit was niet terug te vinden op de website. Qua dat betreft is het hier niet heel goed geregeld. Naar een ander restaurant gefietst, aan het einde vd berg en opnieuw heerlijk geluncht. Wij hadden een tafel midden in het restaurant, tussen alleen maar Italianen, wij hebben wel gelachen om hoe zij met elkaar tafelen. Ook viel ons op dat ze allemaal wel een stuk brood laten liggen na hun diner.

Vandaag is Paul alleen naar het dorp gefietst, voor nog een klein proeverij'tje - dat kan wanneer je zelfstandig ondernemer bent. Een regenachtige, koude dag, ook hier heeft de herfst zijn intrede gedaan.

Morgen en woensdag staan wij hier nog om te werken, woensdagavond gaan wij alvast een paar uurtjes rijden, zodat wij donderdag niet de hele dag in de camper zitten. Vrijdag zijn wij van plan om tussen 14 en 16 uur in Almere aan te komen bij Kathy en Bart blijven wij dan 2 nachtjes slapen. Vrijdagavond staat het volgende etentje (voor Kathy haar verjaardag) op de planning en gaan wij genieten van onze lieve familie en vrienden. Wij hebben al aardig wat ingepland staan, ook een aantal dagen om weer naar kantoor te gaan en dinsdag 22 november wordt Cleo gesteriliseerd, waarvoor wij immers terug zijn gekomen naar Nederland.

Wij zullen weer verslag doen wanneer wij richting Oostenrijk vertrekken, dit staat voor nu ingepland op 9 december, wij gaan verblijven op een wintercamping in Solden.

Graag tot dan!

Liefs van ons, voorlopig ons laatste reisverslag vanuit het prachtige Italië waar wij 7 weken hebben genoten van al het moois, maar na alle pasta en pizza ons ook erg verheugen op een heerlijke stamppot met een balletje gehakt :) x

Ton

Lekker hoor, jullie beginnen er al ervaring in te krijgen - Opstaan, wandelen met Cleo, werken, lunchen warm/koud) wijn erbij, proeverijtje, middagwandeling met Cleo, proeverijtje, diner met toetje en wijntje, op de fiets naar de camper (even de kuitjes pijnigen), boek lezen en dan heerlijk slapen. (o ja tussendoor nog even afwassen en de strijk doen. Geweldig , hou dit ritme vast, dan komt wel goed. Op naar de zuurkool met worst? Dikke Knuffel

Janna

Super leuk Nadine en Paul ofcourse. Fijn dat jullie zo genoten hebben van alles in Italië ?? Hopelijk tot snel ?

Kate

Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten en ik geniet met jullie mee! Eind van de week lekker in Nederland en dan verwacht ik dat je bij mams wel een stamppotje met balletje kan bietsen ?
Voor nu nog even werken, genieten en heel veilig aub weer terug rijden naar ons (inmiddels ook koude) landje! Fijn om mijn zus weer een knuffel te geven eind van deze week want dat is voor mij het mooiste verjaardagscadeau! ♡♡♡