nadinepaulcleo.reismee.nl

5e week - Camping La Valle, Lucca, Pisa, Borgio Verezzi

Zo gezegd zo gedaan zijn wij donderdagochtend vertrokken van Camping Lido di Salerno. Zo'n 600 km op de planning vandaag, het wordt dus een echte rij- dag. Onderweg gestopt voor een heerlijke hamburger, die wij meteen als avondeten beschouwde, waardoor wij 's avonds makkelijk aten op de camping. Prachtige plek, de nieuwe camping staat midden in een vallei, tussen bergen in. 'S nachts harde regen (dit hoor je erg hard op het dak vd camper) met oordoppen in uiteindelijk in slaap gevallen. Ook onweer.. Nadine kreeg al visioenen, van een boom die mogelijk op de camper terecht kon komen, maar gelukkig is alles goed gegaan.

Vrijdagochtend heerlijk een wandeling gemaakt door de bossen (Cleo kan hier overdag los, 's avonds lopen hier zwijnen en is het toch niet al te prettig in het bos te lopen). Vrijdag einde ochtend richting Lucca op de fiets gegaan, wat een prachtige stad weer! Prachtige gebouwen gezien, één van de torens beklommen, met geweldig uitzicht en heerlijk geluncht bij Cantine Bernardini als voorgerecht had Paul een beef tartaar, Nadine een soort makreel sandwich, als hoofdgerecht had Paul de meest lekkere Tagiatelle ooit, met champignons en Nadine risotto, uiteraard namen wij ook een dessert, Paul een créme brulée en Nadine een soort mini taartje met ricotta en pure choco stukjes en rood fruit. Het is maar goed dat wij met de fiets waren ;-) 's avonds rustige avond gehad.

Zaterdagochtend opnieuw op de fiets riching het centrum van Lucca, wij zagen een dierenwinkel en hebben daar nieuwe speeltjes en beloningen voor Cleo gekocht. Zo ook een speeltje waar zij nu helemaal weg van is, heerlijk met haar door het bos gewandeld, ze vind het prachtig en klimt overal op, maar blijft wel in de buurt. Daarna met de fiets richting het trein station: Ripafratta (3 km van de camping af) fietsen neergezet en de trein naar Pisa gepakt. Op het Kathedraalplein de bekende kiekjes genomen en heerlijk warm geluncht, vooraf salade Caprese (tomaat, mozerella) gedeeld. Paul een pizza tonijn en Nadine de Carbonara, met groenten als extra bijgerecht (want die mist vooral Nadine hier in Italie wel een beetje, groenten). Weer terug met de burgerrups en toen op de fiets naar de camping. Met Cleo gespeeld, een bot gegeven (die ze overigens niet meer wilde teruggeven, maar uiteindelijk onder druk toch gelukt is), uitgelaten en rond 19:00 uur opnieuw de trein gepakt, ook bij station Ripafratta (wij zijn gaan wandelen naar het station met onze gele veiligheidshesjes en zaklamp - gezien wij langs de weg moesten lopen) dit keer richting Lucca (de andere kant op).

Gegeten bij zusterrestaurant van Cantine Bernardini - genaamd: Osteria Miranda. Het "tasting menu" gegeten, 7 gangen van de chef, Paul uiteraard met bijpassende wijnen:

- Aperitivo (een groene appel cider, heel lekker)

- Mackarel, coffee late, Sorana beans and union soup

- Risotto, Kohlrabi, BBQ oyster and a cedro lemon (iets minder lekker)

- Pidgeon Ravioli, celery root and artichokes

- Sweetbread, polenta terrine, apple and braised radicchio

- éclair, white cholate, pistachio ice cream and raspberry

- Petit fours

Al met al heerlijk gegeten, behalve de Risotto, het sweetbread was een soort brood met kalfsnek.. (het is goed dat Nadine achteraf vroeg wat dit precies was..) met de taxi teruggegaan (30 euro). Gewandeld met Cleo en zondagochtend rond 11 uur vertrokken naar Borgio Verezzi. Wij zitten hier tot donderdag en gaan dan richting de Barolo- streek voor o.a. de inkopen van rode wijn :)

Ciaooo x

Petra

Een reis met veel smaak sensatie zo te horen......! Geniet van de mensen, de omgeving en het heerlijke eten in Bella Italia lieverds!!!!!

Mariska

Tof jongens, mooie verhalen en een Barolo is hemels. Geniet ervan. Lieve groetjes.