nadinepaulcleo.reismee.nl

4e week Salerno - Pontecagnano Faiano

Ciao allemaal!

Gelukkig kon ik met mijn werk bij de Rabobank regelen dat ik deze week maandag en dinsdag kon werken van 8 tot 13:00 uur, woensdag kon ik vrij nemen, deze uren haal ik een ander moment in. Het is fijn dat ik maar 3 dagen werk, zo kan ik zeker een keer op donderdag en vrijdag de uren inhalen. Heel fijn dat ik zo'n meedenkende en flexibele manager heb, een voorbeeld voor velen.

Maandag dus heerlijk een half dagje gewerkt, daarna met moeder lekker wezen chillen op de camping, gezien het nog steeds mooi weer is. Gezwommen en gespeeld met Cleo en 's avonds bruchetta's, mozerella met tomaat en pasta gegeten (toch wel weer op de camping) de variant met Carbonara was beter, vond ook moeders.

Dinsdag vroeg uit de veren, om 07:15 met Cleo gewandeld, de zon was net op. Rond 14:00 uur richting Salerno gereden - Porto di Salerno - hier parkeerde wij de auto in een mooie, nieuwe parkeergarage. Heerlijk gewandeld over de boulevard, een bloem gekregen van een Italiaan op het terras.. daarna het centrum ingelopen. Salerno lijkt een beetje op Napels alleen dan kleiner (ook veel wasgoed, smalle steegjes en straten en dezelfde soort gebouwen). Muurschilderingen gezien, de Duomo van Salerno (prachtig van buiten, maar binnen was echt heel mooi > zie de foto's in het fotomapje), bij de Giardino della Minerva heerlijk een limoncello gedronken, wat overigens een prachtige stadstuin is met uitzicht. Mams kon het met haar knie en een arm van mij toch aardig volhouden gelukkig.

Woensdagochtend rustig opgestart, daarna richting Amalfikust gereden. Stadje Minori bezocht waar wij enorm mazzel hadden met een parkeerplek (er reed net iemand weg). Gewandeld door Minori en heerlijk gebak gegeten bij Pasticceria Sal de Riso, het gebak met peer en ricotta en uiteraard Ć©Ć©n met chocolade. Hierna doorgereden richting het hoger gelegen Ravello. Uiteraard ook hier de Duomo weer gezien, verschillende kerken en Villa Rufolo (een mooie tuin dat sinds 1880 bestaat). Geluncht op het plein en daarna richting huis gegaan.

Donderdagochtend mijn moeder naar de luchthaven van Napels gebracht, helaas bleek zij veel vertraging te hebben en vloog zij uiteindelijk veel later. Zelf verder en relaxt dagje gehad, Paul om 19:00 uur opgehaald in Napels en hierna zijn wij naar Caiazzo gereden (boven Napels). Hier zit een inmiddels beroemd restaurant Pepi in Grani (te zien op Netflix - Chef's table aflevering 4 - link:

van Franco Pepe die pizza een nieuw leven heeft ingeblazen. Wij deelde de 'conetto' gefrituurde pizza met pesto en kaas vooraf en daarna de 'foute' pizza Margherita ofwel pizza Margherita Sbagliata (verkeerd) zo heeft Franco de pizza genoemd, gezien de Italianen nogal gevoelig zijn wat betreft hun klassiekers. Bij deze pizza is mozerella de basis ipv tomatensaus en wordt deze later pas toegevoegd, dit geeft een heerlijke smaak en zo blijft de echte tomatensmaak te proeven. Franco geeft aan dat als dit in een pizzaoven van 400 graden wordt gebakken, hier toch een minder lekkere smaak ontstaat en dat zijn Paul en ik met hem eens. Heel fijn elkaar weer te zien trouwens.

Vrijdag een relaxte dag / schoonmaak dagje, 2 wasjes gedraaid en de garage maar weer eens opgeruimd / anders ingedeeld. 'S avonds gegeten bij Bagnisavoia, op loopafstand van de camping. Het was wel een wat minder stukje om te lopen. Wij hebben gevraagd aan de bediening hoe het zit met alle verlaten gebouwen / campings / hotels hier, maar dat is gekomen omdat er een aantal jaar geleden noodweer was hier. Erg zonde van het mooie gebied, wij hopen dat dit in de toekomst wel weer gaat aantrekken. Het gebied ligt er nu een beetje verlaten bij, wij zagen ook hoeren langs de weg lopen.

Cleo is behoorlijk onrustig, wij hopen dat de sterillisatie in november haar wat rustiger maakt. Ze blaft veel, ook naar andere mensen en dieren. Ze heeft zelfs Nadine haar hoedje (gekregen van Miriam) kapot gemaakt :(

Het weekend nog op de camping gebleven, zaterdag gefietst naar het centrum (40 minuten) en weer heerlijke zeebaars gehaald voor op het elektrische bakplaatje, heerlijk gegeten. De zon schijnt hier ook elke dag een paar minuten minder, het wordt steeds vroeger donker. Ook hier is de klok een uur aangepast en kennen ze de wintertijd. Wij willen wel weer richting Toscane, maar aankomende week wordt het daar niet echt lekker weer, waardoor wij de werkdagen nog hier blijven staan en donderdag weer gaan rijden.

Tot de volgende keer! X

Kate

Wat een leuk verhaaltje weer Dien en Paul! Bart en ik moesten lachen: "we zagen ook hoeren lopen langs de weg". Haha zo lekker uit het niets ?
Wat jammer dat Cleo zo onrustig is, voor jullie, maar ook voor haar. Ik hoop dat daar toch nog wat verandering in komt, want dit is best pittig voor jullie. Fijne dagen weer lieverds! ā™” xxxxx

Ca

Wat een heerlijk verhaal weer !!
En schitterende fotoā€™s !!
Ca & Jay xxx

Ton

Weer mooie foto's en verhaal. Enjoy life